Ny vecka och nya utmaningar men först ska vi kära elever, avsluta kursen "Affärsutveckling och ledarskap" för er som går i årskurs 3 och för er som går i årskurs 2, kursen "Information och kommunikation".
Ta fram era kursmatriser och använd en markeringspenna för att stryka under vad ni har arbetat med både på er lärlingsplats och här på lektionerna.
Numrera målen och skriv sedan ner (antingen i Word eller om du föredrar papper och penna) vad du har gjort för att lösa de olika kurskraven. Till exempel så står det att ett mål för åk. 3 är praktisk butiksdrift. Har du frontat, arbetat i kassan eller servat kunder så är det praktisk butiksdrift. Kommer du inte ihåg så kan du använda dina veckorapporter! Ett annat mål är nyckeltal, att praktiskt använda dem. Ett intressant nyckeltal kan ju vara en varas omsättningshastighet! Fråga din handledare hur du räknar ut den. Inga långa beskrivningar krävs! När du är färdig med det så kommer jag så att vi tillsammans kan se vilka betyg din insats matchar! I dagens inlägg vill jag att du beskriver två mål och vad du har gjort för att nå dem!
I inlägget vill jag också att du funderar kring ett demokratiskt grundläggande värde, nämligen "Individens frihet och integritet". Börja med att undersöka vad orden betyder och sedan vad de betyder för dig! Uppgifterna med inläggen gäller både åk. 2 & 3.
När ni har skrivit ett inlägg, så skriv i kommentar under mitt inlägg din bloggadress så att jag vet vilka bloggar jag skall besöka, för att bocka av att ni gjort uppgiften!
Lycka till med dagens utmaning!
//Bella :)
Jag heter Bella Gillenäng och arbetar som yrkeslärare på ett lärlingsgymnasium. Jag undervisar elever som valt programmet Handel och administration samt Hotell och turism. Jag vill bygga broar mellan skolan och arbetslivet och för elev koppla samman klassrumsundervisning med all praktisk kunskap som eleven inhämtar ute på sin praktikplats. Tanken är att det här skall bli ett levande forum för lärare, elever och handledare. Elever och handledare får skapa en egen blogg som kopplas samman här!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar