Då var det dags att använda olika hemsidor på nätet!
Uppgift 1.
Arbetsgång:
1. Fundera över frågeställningarna och hur du skulle kunna strukturera upp informationen så att den blir översiktlig. Informationen söker du via Internet och det är viktigt att du skapar en referenslista där du skriver ner alla webbadresser där du hämtar information. Var källkritisk när du granskar sidorna.
1. Fundera över frågeställningarna och hur du skulle kunna strukturera upp informationen så att den blir översiktlig. Informationen söker du via Internet och det är viktigt att du skapar en referenslista där du skriver ner alla webbadresser där du hämtar information. Var källkritisk när du granskar sidorna.
2. Skapa en plansch som informerar om vad som gäller för
frågeställningarna nedan!
3. Välj sedan ett redovisningssätt där du upplever att du
får redovisat dina kunskaper på bästa sätt.
Frågeställningar:
Vad är ekoturism?
Vilka förutsättningar är rekommenderade som åtgärder för att utveckla hållbar turism?
Vad är hållbar och miljövänlig turismutveckling där människan samspelar med natur och kultur samt utvecklar resmål och verksamheter med hänsyn till ekologi, etik och ekonomi?
Vad är ekoturism?
Vilka förutsättningar är rekommenderade som åtgärder för att utveckla hållbar turism?
Vad är hållbar och miljövänlig turismutveckling där människan samspelar med natur och kultur samt utvecklar resmål och verksamheter med hänsyn till ekologi, etik och ekonomi?
Tidsåtgång – Totalt 4,5 timmar. Sätta sig in i uppgiften ca. 15 minuter, bearbeta materialet ca. 1,5 timmar,
strukturera uppgiften ca. 30 minuter, ca. 2 timmar och 15 minuter att arbeta med lay-out (power-point fungerar bra
att arbeta med planschformat i).
Syfte: Förstå
turismens påverkan på vår natur och se vad som finns att göra för att bevara
sevärdheter och kultur till nästa generation!
Bedömning: Kom med förslag på hur kunskapen kan bedömas! Formativ (bedömning som formar (verktyg) för lärandet, summativ (vad för kunskap du har här och nu) bedömning eller kanske kamratrespons?
Bedömning: Kom med förslag på hur kunskapen kan bedömas! Formativ (bedömning som formar (verktyg) för lärandet, summativ (vad för kunskap du har här och nu) bedömning eller kanske kamratrespons?
Lycka till och låt din kreativitet flöda!
//Bella J
//Bella J
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar